Alla inlägg under december 2013

Av Sagogården Jul - 24 december 2013 00:29


Så här blev årets skinka:

Gissa vad griljeringen kryddades med? ;) Jepp, Mackmyra Bee där med :) Plus en liten hemlig krydda...

God Julnatt!

//Ulle

Av Sagogården Jul - 23 december 2013 16:33


Idag får det räcka med två (premiär-)mackor med pappas pastej:

Det blir så när man gör marsipanbröd som skulle kunna mätta en mindre familj... (Och återigen ett bevis på att jag inte borde släppas lös i köket när jag är guaranapåverkad...)

Från vänster till höger: 2x mandelmassa smaksatt m Mackmyra Bee (honungswhisky-likör) m vit choklad och mjölkchoklad; Xante-smak m mjölkchoklad å sist men inte minst en som blev smaksatt med polkagrissirap och täckt med vit choklad :)

Nu ska jag griljera skinka tror jag!

//Ulle

Av Sagogården Jul - 22 december 2013 20:13


...litet projekt blev det häromdan:

//Ulle

Av Sagogården Jul - 22 december 2013 20:09


I år kände jag för att testa nåt nytt och fick för mig att jag nog tycker om grönkål.
Det blev en grönkålspaj med ost:

På juldagen får vi se hur den blev!

//Ulle

Av Sagogården Jul - 19 december 2013 20:51

Med siktet inställt på Disney men med lite för mycket kitschiga kulor blir resultatet så här:

Nu ska vi titta klart på Jul med Ernst!

//Ulle

Av Sagogården Jul - 17 december 2013 16:44

Nu börjar det verkligen dra ihop sig!

Idag kom granpyntet upp- har nog aldrig varit så sen...

//Ulle

Av Sagogården Jul - 11 december 2013 12:46


 //Ulle

Av Sagogården Jul - 9 december 2013 16:23

ALLT ska såklart inkluderas i julen ;)

Även små drakar...

//Ulle

Ovido - Quiz & Flashcards